ordlista.no

Ordliste > a > arbeidskultur

En gruppe mennesker fra ulike bakgrunner og yrker som jobber sammen i et moderne kontor, med en avslappet og inkluderende atmosfære.

arbeidskultur

Substantiv i ubestemt form, entall.

En arbeidskultur som fremmer samarbeid er viktig.
En arbeidskultur som fremmer samarbeid og kommunikasjon er viktig.

Substantiv

Grunnform: arbeidskultur

  1. Arbeidskultur refererer til den kollektive holdningen og de delte verdiene som preger arbeidsmiljøet i en organisasjon eller samfunn. Det omfatter normer, holdninger og forventninger som påvirker hvordan medarbeidere samarbeider, kommuniserer og løser oppgaver.
Arbeidskulturen i bedriften er veldig åpen og inkluderende.
Arbeidskulturen i dette selskapet er meget åpen og inkluderende.
Arbeidskulturene i de to bedriftene er veldig forskjellige.
Arbeidskulturene i de to selskapene er svært forskjellige.
Det finnes mange ulike arbeidskulturer i norske bedrifter.
En arbeidskultur som fremmer samarbeid er viktig.
En arbeidskultur som fremmer samarbeid og kommunikasjon er viktig.

Synonymer til arbeidskultur

Relaterte til arbeidskultur

På andre språk

Idiomatiske Uttrykk


Å Ha En God Tilbakemelding: En Dypdykk i Idiomatiske Uttrykk

Lær om hva som menes med en god tilbakemelding og hvordan du kan forbedre dine ferdigheter i å gi og motta tilbakemeldinger.

tilbakemelding, konstruktiv kritikk, kommunikasjon, personlig vekst, arbeidskultur