ordlista.no

Ordliste > m > markedsanalyse

En person som analyserer markedstrender på en datamaskin.

markedsanalysen

Substantiv i bestemt form, entall.

Markedsanalysen viser at markedet er i vekst.

Substantiv

Grunnform: markedsanalyse

  1. En markedsanalyse er en undersøkelse av markedet som vurderer de ulike faktorer som påvirker etterspørselen og tilbudet av produkter eller tjenester. Dette inkluderer å analysere markedstrender, kundebehov og konkurranse for å kunne utvikle effektive markedsstrategier.
Markedsanalysen viser at markedet er i vekst.
Markedsanalysene viser at markedet er i vekst.
Vi har gjennomført en markedsanalyse.
Vi har gjennomført flere markedsanalyser.

Synonymer til markedsanalyse

Relaterte til markedsanalyse

På andre språk

Norske ord


Norske Ord i Næringslivet

Norge har et rikt språk med spesifikke termer for næringslivet, som kapital og inntekt.

norske forretningstermer, ordforråd, økonomisk språk, forretningsuttrykk, bedriftskommunikasjon