reklamefiaskoer
Substantiv i ubestemt form, flertall.
Selskapet har hatt flere reklamefiaskoer i løpet av årene.
Substantiv
Grunnform: reklamefiasko
- En reklamefiasko er en situasjon hvor en reklamekampanje eller et reklamefremstøt får en negativ mottakelse og fører til negative konsekvenser for selskapet eller organisasjonen. Dette kan være på grunn av dårlig planlegging, manglende forståelse av målgruppen eller andre faktorer som fører til at reklamen ikke når frem til publikum på ønsket måte.
Reklamefiaskoen førte til at flere ansatte måtte gå.
Reklamefiaskoene har ført til at selskapet har måttet endre sin markedsstrategi.
Selskapet har hatt flere reklamefiaskoer i løpet av årene.
Selskapet opplevde et reklamefiasko etter å ha lansert den nye reklamekampanjen.
Synonymer til reklamefiaskoAntonymer til reklamefiaskoRelaterte til reklamefiaskoPå andre språk